Expeditie Robinson - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Renata Wiel - WaarBenJij.nu Expeditie Robinson - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Renata Wiel - WaarBenJij.nu

Expeditie Robinson

Blijf op de hoogte en volg Renata

13 Augustus 2014 | Colombia, Santa Marta

"Hamaca"
wat een mooi woord hè, Spaans voor hangmat. We laten ons met de taxi vanuit Minca afzetten bij hostal Dreamer, het beste hostal van Colombia volgens Tripadvisor. In elk geval voor ons het meest luxe (en duurste 36€ samen;) ) van onze reis. Er is zelfs een klein zwembadje in de tuin. We boeken een privé kamer voor onze laatste nacht, met airco want het is hier écht warm en we hebben wel zin in wat luxe. We gaan met een collectivo naar nationaal park Tayrona, een uitgestrekt jungle gebied maar anders dan we tropisch regenwoud kennen is het hier enorm droog. Je ruikt gewoon de droogte en het zand stoft bij iedere stap. Gelukkig hebben we de grote rugzak achtergelaten in het hostal want het uur door het park klimmen en dalen over rotsen en boomstronken bij 35 graden schaduw is best pittig. Dan komen we bij een campsite en regelen voor 5,20€ pp een hangmat in de 'kas'. Nou ja, 'kas' ...zo voelt het. Onder golfplaten, omspannen met muskietengaas hangen boven de zandbodem de hangmatten naast elkaar. Als je erin ligt tik je tegen je buren aan dus al die menselijke warmte kwam er 's nachts ook nog bij... Maar het plekje is wel super mooi. Direct aan het strand onder de palmen, overal hagedissen en leguanen, aapjes, vogels, krabben en krokodillen (maar die hebben wij niet gezien). Er is een restaurantje waar zoals overal heerlijke verse vruchtensap gemaakt wordt. In de blenderrrrrr Fab, weet je nog? Bij de campsite kun je de zee niet in vanwege de enorme golven en stromingen (er schijnen echt honderden mensen verdronken te zijn bij dit park) dus na een hete nacht waarin we toch best goed slapen in onze hamaca gaan we op pad naar Cabo San Juan. Dit is een uurtje verder het park in, daar is een baai waar we wel lekker kunnen zwemmen en we hebben er een luie dag. Maandag genieten we ook nog van het strand en nadat we flink verdwaald zijn in het park (paardenpad gevolgd ipv looppad) komen we weer bij de uitgang. Maar eerst drinken en eten we nog een vers gevallen kokosnoot. Roos is een echte Robinson en hakt het ding zo in tweeën. Tayrona was echt super, best afzien af en toe met de warmte en het lopen maar ook een geweldig mooie ervaring.

Dinsdag 12/8 blijven we zo lang mogelijk bij ons hostal relaxen. Om 16 uur vliegen we naar Bogota waar we nu zo gaan boarden voor Madrid en dan Amsterdam. WE KOMEN ERAAN:))

• 13 Augustus 2014 - 07:59

Lisette:

Jammer dat er al weer een eind is gekomen aan de leuke reisverhalen en mooie foto's. Een hele goede terugreis gewenst en tot volgende week dan maar weer!!!